Η φωτογραφία μου
Η κατανόηση της Ιατρικής επιστήμης - τέχνης σηματοδοτεί το ρόλο του Θεραπευτή τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Ο ρόλος της Φύσης και η απόλυτη συμμετοχή της στη βασική λειτουργία του οργανισμού δηλαδή το μεταβολισμό αναδεικνύει την εξέχουσα θέση της οξείδωσης, της αντιοξείδωσης και της μοριακής βιολογίας. Η Φύση και ο Θεραπευτής γίνονται ένα μέσα από την κατ' ελάχιστο κατανόηση της Ιατρικής.
Έλεγχος και μελέτη του μεταβολισμού του ανθρώπινου οργανισμού

Κυριακή, 19 Μαΐου 2013

Γυναίκες: Κατακράτηση υγρών; Όχι πια!

Ο Θεραπευτής

Κατακράτηση; Όχι πια!

Πολλές φορές ο δείκτης της ζυγαριάς ανεβαίνει ανεξήγητα, ενώ διαπιστώνεις ένα περίεργο πρήξιμο και βάρος σε πόδια, χέρια ή/και κοιλιά. Δεν είναι τίποτα, απλώς η κατακράτηση έχει γίνει η νέα σου φίλη. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα φουσκώνει τοπικά, λόγω της υπερβολικής συσσώρευσης υγρών στο κυκλοφορικό σύστημα ή στους ιστούς του σώματος.

Τα αίτια είναι καθαρά ορμονικά, με το βάρος σου να αυξάνεται από μερικά γραμμάρια μέχρι τρία κιλά κατά την διάρκεια του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου. Εμείς σου δίνουμε οδηγίες πως να το ελέγξεις!

Περιόρισε το αλάτι: Είναι γνωστό ότι η κατανάλωση νατρίου συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών.

Γι'αυτό το λόγο απέφυγε όσο γίνεται το αλάτι και περιόρισε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αλάτι (π.χ. τυριά, παστά τρόφιμα, αλατισμένοι ξηροί καρποί).

Σαν ενισχυτικά γεύσης και για να μην σου φαίνονται ανάλατα και άνοστα, χρησιμοποίησε περισσότερο λεμόνι, ρίγανη, σκόρδο, μαϊντανό ή άλλα μυρωδικά.

Αντικατέστησε το λευκό ψωμί, με ψωμί ολικής άλεσης.

Extra tip: Μειώνοντας το νάτριο θα χρειαστεί να αυξήσεις την πρόσληψη καλίου, καθώς δρα αντισταθμιστικά με το νάτριο. Αυτό σημαίνει να βάλεις στο πιάτο σου φρούτα και λαχανικά (περισσότερες πηγές καλίου), μπανάνες, πατάτες(πλούσιες σε άμυλο) ακόμα και ροφήματα φρούτων που θα βρες στο εμπόριο και είναι εμπλουτισμένα με κάλιο.

Το νερό, νεράκι: Αν πίνεις περισσότερο νερό δεν σημαίνει ότι θα μεταμορφωθείς σε στρώμα νερού από την κατακράτηση! Τα νεφρά σου είναι υπεύθυνα να αποβάλλουν την περίσσεια νερού. Η επαρκής κατανάλωση υγρών καθημερινά ευνοεί τη διαδικασία της διούρησης, συνεπώς και την ευκολότερη αποβολή του περιττού νερού.

Πες "ναι" στην πρωτεΐνη: Η πρωτεΐνη έχει την ιδιότητα να καταστέλλει τα οιδήματα λόγω της ικανότητάς της να συγκρατεί νερό και να συμβάλλει έτσι στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών του σώματος. Επίλεξε ημίπαχες ή άπαχες πηγές πρωτεΐνης, όπως ασπράδια αυγού, πουλερικά και ψάρια.

Προσοχή: Οι πιο επικίνδυνες τροφές είναι τα τηγανητά και το αλκοόλ. Υπάρχουν όμως τρόποι για να απενεργοποιήσεις τη διατροφική βόμβα και να σώσεις τη σιλουέτα σου.

Πηγή: www.nutrimed.gr (Κ. Καλλιανιώτη)

Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Ο χυμός πατζαριού διώχνει την πίεση ...!



Ο Θεραπευτής

«Όπλο» κατά της πίεσης ο χυμός παντζαριού και ευεργετική η δράση του στην υγεία!

Η κατανάλωση μιας κούπας χυμού παντζαριού κάθε μέρα μπορεί να ρίξει την υψηλή πίεση του αίματος και μάλιστα γρήγορα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου του Λονδίνου «Queen Mary», με επικεφαλής την καθηγήτρια φαρμακολογίας Αμρίτα Αλουβάλια μελέτησαν 15 ασθενείς (οκτώ γυναίκες και επτά άνδρες) που είχαν υψηλή πίεση 140 έως 150 mmHg και δεν έπαιρναν αντι-υπερτασικά φάρμακα.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι εθελοντές έπιναν 250ml παντζαροχυμό, έριχναν την πίεσή τους κατά 10 mmHg. Η υποχώρηση της πίεσης γίνεται αισθητή τρεις έως έξι ώρες μετά την κατανάλωση του χυμού, ενώ είναι ανιχνεύσιμη και την επόμενη μέρα.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η ευεργετική δράση του παντζαριού οφείλεται στα νιτρικά άλατα που αυτό περιέχει και τα οποία μετατρέπονται σε μονοξείδιο του αζώτου μέσα στο αίμα. Αυτό το αέριο, με τη σειρά του, διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, διευκολύνοντας έτσι την κυκλοφορία του αίματος, με συνέπεια η πίεση να πέφτει. Πάντως οι ερευνητές ανέφεραν ότι πρέπει να γίνουν κι άλλες μελέτες για να επιβεβαιωθεί η δράση του παντζαροχυμού σε βάθος χρόνου.

«Είμαστε ακόμα αβέβαιοι κατά πόσο αυτή η πτώση της πίεσης διατηρείται μακροπρόθεσμα», είπε η Αλουβάλα, δήλωσε όμως έκπληκτη από το πόσο μικρή ποσότητα παντζαροχυμού χρειάζεται για να πέσει η πίεση σε σημαντικό βαθμό και σε σύντομο χρόνο. Γι' αυτό, συνέστησε στους ανθρώπους να τρώνε και άλλα λαχανικά πλούσια σε νιτρικά άλατα, όπως το μαρούλι.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, μια παρενέργεια της κατανάλωσης του παντζαριού μπορεί να είναι ότι τα ούρα θα αποκτήσουν ροζ απόχρωση. Τα νιτρικά άλατα υπάρχουν στο έδαφος και αποτελούν πολύτιμες θρεπτικές ουσίες για τα φυτά, τις οποίες απορροφούν μέσω των ριζών τους.

Η παρατεταμένη υψηλή πίεση του αίματος αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα ή εγκεφαλικό. Η πίεση μετριέται ως συστολική (όταν η καρδιά χτυπάει, δηλαδή αντλεί το αίμα) και διαστολική (όταν η καρδιά ηρεμεί ανάμεσα σε δύο χτύπους). Υψηλή θεωρείται συνήθως η πίεση, όταν ξεπερνά τα 140/90 mmHg.

Πηγές: www.newsbeast.gr